söndag 3 juni 2012

Idag hade vi bästa Ph på besök, en av lillans blivande gudmödrar, och även min bästa vän. Känns så underbart att ha envän man litar på i vått och torrt som man vet man kan berätta vad som helst för osv. Ja där hade vi allt tur att hon ville bli lillans fadder:)

Idag har jag fått nästan allt klart inför dopet, nu e det bara smäfixande kvar och handla och fixa maten. Men de e det lätta. På tisdag kväll ska vi hämta tårtorna, håller tummarna de e som jagvill ha dem;) Fixade till rabatterna på berget idag, inte fullfixande men satte iaf i lite färg så det ser snyggare ut till dopet. Det blev bolltagetes(för de vet jag klarar sig i den svåra jorden hela sommaren) Och sen tobaksblommor tror jag de hette, en chansning som Ph och jag gjorde. De var iaf fina:) Penseèr fick ta plats i krukor på detsvåraste stället där de alltid e så blött.

Tom med mitt hår fick jag ocksåfärgat idag, bestämde mig för att iaf än en gång satsa på rödbrunt så får vi se senom det blir blont.

Fick underbara blommor av min Ph idag, hon e så snäll <3


Imorgon börjar vårt hus fyllas av familj, på morgonen anländer lillans Mommo och Moffa Sven och på tisdagen fylls det på av lillans moster och moffa. Ska bli kul att träffa alla igen!
Skickade iväg ett sista mail till prästen idag med alla dopförberedelser, så det känns liksom avklarat nu, nu går det som det går. Fast riktigt lättad e jag nog inte förrän jag sett klänningen på lillan och vet att tårtorna och pajjerna står där de ska;)
Onsdag here we come:p
Häftigt snart e de oficiellt vår lilla får ett namn: Tindra Agnes Saga :)

Från mammas mage

till

utanför mammas mage

min alldeles egna




Ängel <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar