torsdag 7 juni 2012

Tindras dop

Min lilla ängel har officiellt fått sitt namn nu. Igår hade vi dop för henne, och vilken fin dag det blev, från regn och rusk till solklart och varmt:) Vi dopte henne i en fin liten kyrka nära hemmet och hade fikat hemma på gården. Dagen blev perfekt, men en sak kan jag säga, jag stupade i säng på kvällen.

Min mamma och styvpappa kom på måndagen och vi började förbereda maten inför onsdagen, på tisdagen kom min pappa och min syster/även Tindras gudmor. Så huset blev fullt.


Princesstårta till vår prinsessa, såklart!



Dopklänningen från 1930-talet, uppdaterat med vår variant av blommorna:)


Dukningen körde vi väldigt enkelt, engångstallrikar, glas och bestick av allt, ståendebord, matpajer och muffins, småkakor och princesstårta. Så mycket som möjligt i rosa och vitt.
Rosa servetter med vita prickar på och till borden engångsdukar i vitt med pålimmade servetter i rosa med mönster. På borden ställde jag vaser från Ikea med blommor i också från Ikea. Sen hade vi några buketter med rosa rosor i inomhus.

Ute på altan satte vi ihop flera bord under ett tält. Tältet dekorerade jag med lite grönt på benen. Inomhus hade jag vita och rosa ballonger och på framsidan hade jag vita och röda ballonger.  Närmare 40 personer blev vi. Är väldigt tacksam att det var så fint väder:)

Vi hade även ett presentbord för alla paket.



Och vad många fina presenter sessan fick, vi tackar verkligen alla för dem:)

Min lilla ängel klarade dagen galant, några små tecken till gråt i kyrkan för att sedan somna:) Hemma på festen sov hon mestadels, hahha fin värd hon va;) Men skönt att hon kände sig avslappnad nog att sova med massa folk i huset. Hon va så fin i sin klänning.


Här är vår lilla familj innan dopet:)






Vi hade det ganska så enkelt i kyrkan, Vi tågade in med gudföräldrarn aoch prästen, sedan läste en av våra gudföräldrar en dikt och jag sjöng en sång av Sonja Aldén som jag även skrivit en liten extra vers till om just vår Tindra:


" Älskade unge så söt och så nätt
När du vilar i vår famn
Känns allt helt perfekt
Vår lilla Tindra
En ängel e född
Välkommen Älskade Vän"


Fortsätter skriva lite mera ikväll och sätta upp fler bilder:)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar